Norsk Vinfagskole
  Lei en lærer

skygge

VÅRE PARTNERE

Norsk Vinfagskole er knyttet til utvalgte partnere, som står for utsøkt faglighet innenfor drikkevarefaglige områder. Våre partnere er:

Statholdergaarden har helt siden starten vært en av Norges beste restauranter, og er eid og drevet av mesterkokken Bent Stiansen, vinner av Bocuse D'Or i 1993. Statholdergaarden har 1 Michelin-stjerne. Norsk Vinfagskole og Statholdergaarden samarbeider for fremme av de beste mat- og vinkombinasjonene og høyt faglig nivå innenfor dette emnet blant våre fremtidige sommelierer.

Norsk Kaffeinformasjon er en faglig uavhengig instans for fremme av kaffe som produkt og med høy varekvalitet som sitt uttalte hovedmål. Norsk Kaffeinformasjon er et av landets eldste opplysningskontorer innenfor næringsmidler, og har et internasjonalt renommé for sitt faglige arbeid. Norsk Vinfagskole og Norsk Kaffeinformasjon samarbeider om å gi høy varefaglig kompetanse innenfor emnet kaffe, og for at skolens studenter skal representere og fremme høy kvalitet på det som tilbys i serverings- og drikkevarebransjen.

WOSA er en organisasjon som skal fremme og promotere Sør-Afrikansk vin i verden. Norsk Vinfagskole har utvalgt Sør-Afrika som praksisland for våre diplomstudenter av følgende årsaker: Landet er engelskspråklig, ligger i samme tidssone som oss, og har innhøstingstid når det er den ”stille perioden” i serveringsbransjen her hjemme. I tillegg er Cape-regionen et meget flott område, med høy standard på vingårdene. Norsk Vinfagskole og WOSA samarbeider om studentenes praksisopplegg og fellesaktiviteter ved ankomsten i Sør-Afrika.

Norsk Vinfagskole har valgt å ikke ha noen partnere innenfor import og salg av vin, øl og brennevin. Det er svært viktig for oss at skolen ikke skal være, eller kunne oppfattes som, talerør for enkelte varemerker eller leverandører.

Norsk Vinfagskole AS, Chr Krohgs gate 2, 0186 OSLO, Tlf.: 23 15 85 85, post@vinfagskolen.no
skygge